Gedragscode

Deze gedragscode is geldig voor iedereen die werkzaam is binnen BVE-Dienstverlening ook stagiaires 

 

“In mijn hoedanigheid als medewerker van BVE-Dienstverlening, beloof ik:


1. Professionaliteit en Integriteit


Ik handel altijd professioneel, beleefd en respectvol, ongeacht de situatie.


Ik maak geen misbruik van mijn positie en vermijd belangenverstrengeling.


Corruptie, omkoping of ongepast gedrag wordt niet getolereerd.


Er wordt nooit discriminatie getoond op basis van ras, geslacht, religie, seksuele geaardheid of enige andere grond.


2. Wettelijke en Ethische Normen


Medewerkers kennen en respecteren relevante wetten en voorschriften.


Ze gebruiken alleen proportioneel geweld als dat noodzakelijk en wettelijk toegestaan is.


Alle interventies worden correct gedocumenteerd en verantwoord. Het bestuur meld dit tevens bij betrokken partijen en instanties.


Geheime of gevoelige informatie wordt nooit zonder toestemming gedeeld.


3. Communicatie en Samenwerking


Medewerkers communiceren helder, professioneel en objectief met collega’s, klanten en het publiek.


Bij incidenten wordt altijd de juiste rapportage gemaakt en gedeeld met bevoegde instanties.


Er wordt samengewerkt met politie, hulpdiensten en andere relevante partijen indien nodig.


4. Gebruik van Kracht en Uitrusting


Fysieke kracht is soms nodig in ons werk, Maar wordt alleen gebruikt als laatste redmiddel en in overeenstemming met de wet.


Bedrijfsvoertuigen, uniformen en apparatuur worden correct en alleen voor werkdoeleinden gebruikt.


5. Vertrouwelijkheid en Privacy


Persoonsgegevens en vertrouwelijke informatie worden altijd beschermd en alleen gedeeld met leidinggevende of bevoegde instanties.


Camerabeelden en andere gegevens worden volgens de AVG-wetgeving verwerkt en bewaard.


6. Gedrag op de Werkvloer


Alcohol- en drugsgebruik tijdens of voorafgaand aan het werk is verboden.


Punctualiteit en een nette, verzorgde uitstraling zijn verplicht.


Er wordt respectvol omgegaan met collega’s, opdrachtgevers en bezoekers.


7. Klachten en Aansprakelijkheid


Alle klachten worden serieus genomen en correct afgehandeld.


Medewerkers melden misstanden, fouten of ethische dilemma’s onmiddellijk bij hun leidinggevende.

 

bij niet houden aan de gedragscode kan BVE-Dienstverlening sancties opleggen of/en de samenwerking per onmiddellijk beëindigen.